Minggu, 28 Oktober 2012

Sang Maha Tahu


Ya Rabb..
Malam ini..
Langit bergemuruh seperti hatiku yg sedang tak menentu..
Di malam ini..
Ijinkan aku mencurahksn isi hati ku pada Mu Ya Rabb..
Tiada tempat bagi ku untuk mencurahkan semua perasaan ku..
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segalanya..

Tanpa aku harus bicara pun Kau mampu mengerti kebenaran yg ada di dalam hati setiap hamba Mu..

Ya Rabb..
Ijinkan aku menangis di hadapan Mu..
Ijinkan aku untuk slalu mengingat Mu..



Ya Rabb..
Kebencian yg slalu terpendam ini membuatku merasa sakit..
Kebencian ini seakan akan mampu membunuhku..
Menghancurkn hidupku..

Aku lelah slalu berada di dalam kebencian..
Aku lelah..

Sungguh ku ingin keluar dari semua ini..
Keluar dari semua kebencian yg ku buat..
Kebencian yg semakin hari semakin membunuhku..
Kebencian akan mereka..

Aku ingin pergi..
Aku ingin bebas..

Mereka tidak akan tau apa yg aku mau jika aku hanya diam..
Mereka tidak akan tau kebenaran yg nyata walaupun aku berkata jujur sekalipun..
Mereka tidak akan tau karna mereka sama sepertiku..
Mereka hanya manusia biasa yg tak mengetahui segalanya..
Karna hanya Kau lah Maha Mengetahui segala kebenaran..
Aku meyakini akan hadir Mu..

Tidak ada komentar: